Det er muligt at få vist ferie- og omsorgsregnskabet på lønsedlen. Ferie- og omsorgsregnskabet er placeret som sidste punkt på lønsedlen og indeholder information om ferie, særlige feriedage og omsorgsdage. Ferie- og omsorgsregnskabet vises på lønsedlen, hvis det er tilvalgt via opsætning i Brugerstyring Løn (BSL).
Ferie- og omsorgsregnskabet er baseret på oplysninger fra FRAV (fraværsmodul i SLS). Institutioner anvender FRAV forskelligt og er kun forpligtet til at fremsende fraværsoplysninger kvartalsvis. Nogle institutioner registrerer løbende fravær i FRAV, mens andre har et lokalt tidsregistreringssystem el.lign. til formålet.
Bemærk: Der kan kun vises et korrekt og opdateret ferie- og omsorgsregnskab på lønsedlen, hvis FRAV anvendes til løbende registrering af såvel optjening som fravær, jf. oplysningerne i videoen nederst på denne side.
Hvis ikke FRAV opdateres løbende vil de oplysninger, der vises på lønsedlen være misvisende. Den enkelte institution skal derfor kun vælge, at medarbejderne kan se ferie- og omsorgsregnskab på deres lønseddel, hvis der foretages løbende opdatering af FRAV.
Ferie- og omsorgsregnskabet vises ikke automatisk på lønsedlen for medarbejderne. Hvorvidt ferie- og omsorgsregnskabet vises på lønsedlen styres via opsætning i BSL. I BSL skal der oprettes en eller flere brugere til Lønseddelinformation. Denne brugertype kan vælge, om der skal vises ferie- eller omsorgsregnskab eller begge dele. Valget vedrørende ferie- og omsorgsregnskabet har virkning for alle medarbejdere i institutionen (løngruppen). Det betyder, at ferie- og omsorgsregnskabet vises eller fravælges for alle medarbejdere.
Du kan se vores video, der trin for trin gennemgår, hvad der skal til for at få vist ferie- og omsorgsregnskab på lønsedlen.
Har du spørgsmål til din lønseddel, kan du kontakte din arbejdsplads via telefon-nummeret øverst til højre på lønsedlen.