For at understøtte den daglige brug af Statens Lønløsning, er der udarbejdet en række vejledninger til SLS og HR-Løn.
Brugervejledningerne er emneopdelt og findes på Statens Administrations hjemmeside.
Gå til Brugervejledninger
Vejledning af mere teknisk rettet karakter i forhold til Statens Lønløsning findes på Økonomistyrelsens hjemmeside.
Gå til Digitale uddata
Gå til Installation og drift
Gå til uddata og udtræk
ØDUP - Aflevering af BATCH inddata (pdf)
Økonomistyrelsen understøtter de statslige institutioner i forbindelse med ressort-/organisationsændringer, se nærmere i nedenstående links:
Ressortændringer i lønsystemet(pdf)
Flytning af lønudgifter ved Ressort(pdf)
Kontoplanændring i lønsystemet(pdf)Ny virksomhed – Model 1 og 2 (pdf)Flytning til eksisterende virksomhed – Model 3 (pdf) Kontoplanændring i eksisterende virksomhed – Model 4 (pdf)
Nedenstående skemaer skal bruges ved de forskellige ændringstyper:
Skema til oprettelse af virksomhed(pdf)Læs evt. mere i vedhæftede korte pamflet - Ny kunde i Statens Lønløsning(pdf)
Skema til oprettelse af delregnskab (xls)Skema til flytning – Person (xlsx)Skema til flytning – Kontering (xlsx)
Oplysning om uddannelse og kurser i forhold til Statens Lønløsning.
Gå til Kurser
Gå til HR-løn Gå til BSL Gå til Lønarkiv Driftsstatus Support Kurser