Spring hovednavigation over
""
  • Nyheder
  • Nyhedsbreve
  • Aktiviteter
  • Job
  • Kontakt
  • Om os
  • In English
  • Cookies
  • Økonomi
    • Sammenhængende økonomistyring
    • Intern kontrol, tilsyn og risikostyring
    • Offentlige regnskaber
    • Finanslov og udgiftsopfølgning
    • Offentlige betalinger
    • ØAV
    • Stillingsregister og stillingskontrol
    • Særlige rådgivere
    • Departementschefer
  • Indkøb
    • Offentlige indkøb i lyset af coronavirus
    • Indkøb i staten
    • Rådgivningsenheden - Statens indkøb
    • Offentlig indkøber
    • Indkøb af juridiske ydelser
    • Gældende aftaler i Statens Indkøbsprogram
    • Igangværende og kommende udbud i Statens Indkøb
    • Strategi for grønne offentlige indkøb
  • Systemer
    • Fælles systemer i staten
    • Digitale services på vej
    • Lønudbetaling
    • Økonomistyring og regnskab
    • Indkøb og fakturahåndtering
    • Rejseafregning og udlæg
    • Budgettering
    • Koncernrapportering til statsregnskab
    • Finanslovsbevilling
    • Digital læring
    • Rekruttering
    • Business Intelligence
    • Driftstatus
  • Styring og ledelse
    • Enkel og værdiskabende styring og ledelse
    • Klar strategisk retning
    • Effektiv drift
    • Datainformeret beslutningsstøtte
    • Sammenhængende økonomistyring
    • Tillids- og resultatorienteret kultur
    • Kommuner og regioner
    • Rådgivning
    • Book et oplæg
    • Publikationer, vejledninger og værktøjer
    • Kurser
  • Vores pejlemærker
    • Drivkraft bag fælles løsninger
    • Analytisk kraftcenter
    • En stærk implementeringsorganisation
    • Enkel og værdiskabende styring og ledelse
  • Staten i tal
    • Statsregnskabet i tal
    • Statens sygefravær i tal
menu
  • Økonomi
  • Indkøb
    • Offentlige indkøb i lyset af coronavirus
    • Indkøb i staten
    • Rådgivningsenheden - Statens indkøb
    • Offentlig indkøber
    • Indkøb af juridiske ydelser
    • Gældende aftaler i Statens Indkøbsprogram
    • Igangværende og kommende udbud i Statens Indkøb
    • Strategi for grønne offentlige indkøb
  • Systemer
  • Styring og ledelse
  • Vores pejlemærker
  • Staten i tal
  • Forside
  • Indkøb

Rådgivningsenheden

Vi hjælper dig med alt fra udbud til indkøb

Rådgivningsenheden er et tilbud til dig, der arbejder med indkøb, udbud og kontrakter i staten. Du kan få rådgivning om alle faser i en konkret kontraktindgåelse og juridisk vejledning om reglerne for indkøb og udbud. Læs mere om Rådgivningsenheden her

Indkøb i lyset af COVID-19

Regeringen har igangsat en række initiativer omkring offentlige indkøb, der skal hjælpe de private leverandører – og dermed lønmodtagere – igennem coronakrisen. Læs om de ændrede regler og få svar på spørgsmål om, hvordan vi håndterer det offentliges kontrakter.

 Læs mere om offentlige indkøb i lyset af coronavirus her

 

To mænd taler sammen på en gang

Leverandør til staten

Her finder du information om, hvordan du bliver leverandør til staten, samt hvilke udbud vi arbejder på i øjeblikket.

Indkøb i staten

Indkøber i staten

Har du brug for et overblik over de statslige aftaler, og hvordan de bruges, kan det findes her. Her er også information om, hvem der er din lokale koncernindkøber, indkøbskategorier og indkøbskaskaden.

Aftaleoversigt i Statens Indkøbsprogram

Uanset om du skal bruge kontorartikler, rengøring eller flyttefolk er der en statslig aftale, der dækker området. På linket herunder kan du finde en oversigt over alle de gældende aftaler i Statens Indkøbsprogram.

Læs mere om de gældende aftaler i det statslige indkøbsprogram

Har du spørgsmål til aftalerne, eller er du i tvivl om, hvordan de bruges, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 30 55 07 91 eller .

Køb af advokater

Som offentlig indkøber skal man nøje overveje sine indkøb af juridiske tjenesteydelser og sin brug af eksterne konsulenter. I Økonomistyrelsen rådgiver vi om disse indkøb, ligesom vi løbende følger statens brug af kammeradvokaten samt det statslige forbrug af konsulenter.

Læs mere om statens brug af advokatydelser her.

Om indkøb i staten

”Sammen er vi bedre!”. Det er den helt grundlæggende tanke bag de mange, brede indkøbsaftaler på tværs af offentlige institutioner, som vi i Økonomistyrelsen og SKI hvert år laver. Fælles indkøbsaftaler betyder bl.a., at vi kan få bedre priser og vilkår og samtidig sikre ordentlige CSR vilkår og bæredygtighed.

Læs mere om det statslige indkøbsprogram her.

Rådgivningsenheden - Statens indkøb

Rådgivningsenheden er et tilbud til dig, der arbejder med indkøb, udbud og kontrakter i staten. Du kan få rådgivning om alle faser i en konkret kontraktindgåelse og juridisk vejledning om reglerne for indkøb og udbud. 

Du kan læse mere om Rådgivningsenheden på www.statensindkob.dk

Som ansat i staten kan du også ringe til hotlinen på tlf. 30 35 28 18 mandag til torsdag kl. 10.00-16.00 og fredag kl. 10.00-15.00.

Nyheder om indkøb

Hent flere

Publikation

Grønne indkøb for en grøn fremtid - Strategi for grønne offentlige indløb

Læs regeringens strategi for grønne indkøb i det offentlige her

Økonomistyrelsen

Landgreven 4
1301 København K

Tlf. 33 92 80 00

CVR nr. 10213231
EAN nr. 5798009814401
VAT nr. DK 33467826

Telefontid

Mandag-Fredag 9:00-16:00

Genveje

  • Systemer - support
  • PAV
  • ØAV
  • Ledige stillinger
  • Årsafslutning
  • Indkøbsaftaler
  • Statens tilskudspuljer
  • Tilgængelighedserklæring
  • Finansministeriets whistleblowerordning

Finansministeriet

  • Finansministeriets departement
  • Økonomistyrelsen
  • Digitaliseringsstyrelsen
  • Statens Administration
  • Statens It
  • Center for Offentlig Innovation
  • De Økonomiske Råd
  • DREAM
""