Spring hovednavigation over
""
  • Nyheder
  • Nyhedsbreve
  • Aktiviteter
  • Job
  • Kontakt
  • Om os
  • In English
  • Økonomi
    • Sammenhængende økonomistyring
    • Intern kontrol, tilsyn og risikostyring
    • Offentlige regnskaber
    • Finanslov og udgiftsopfølgning
    • Offentlige betalinger
    • ØAV
    • Ressort- og organisationsomlægninger
    • Stillingsregister og stillingskontrol
    • Særlige rådgivere
    • Departementschefer
    • Åbenhedsordning
  • Indkøb
    • Indkøb i staten
    • Rådgivningsenheden - Statens indkøb
    • Offentlig indkøber
    • Indkøb af juridiske ydelser
    • Gældende aftaler i Statens Indkøbsprogram
    • Igangværende og kommende udbud i Statens Indkøb
    • Strategi for grønne offentlige indkøb
    • Strategy for green public procurement
  • Systemer
    • Fælles systemer i staten
    • Sådan får du vores it-løsninger
    • Digitale services på vej
    • Lønudbetaling
    • Økonomistyring og regnskab
    • Indkøb og fakturahåndtering
    • Rejseafregning og udlæg
    • Budgettering
    • Koncernrapportering til statsregnskab
    • Finanslovsbevilling
    • Digital læring
    • Rekruttering
    • HR-administration
    • Business Intelligence
    • Driftsstatus
  • Styring og ledelse
    • Enkel og værdiskabende styring og ledelse
    • Klar strategisk retning
    • Effektiv drift
    • Datainformeret beslutningsstøtte
    • Sammenhængende økonomistyring
    • Tillidsbaseret og resultatorienteret kultur
    • Kommuner og regioner
    • Book et oplæg
    • Publikationer, vejledninger og værktøjer
    • Kurser på Akademi for Enkel og Værdiskabende Styring
  • Staten i tal
    • Statsregnskabet i tal
    • Statens sygefravær i tal
    • Statens løn i tal
  • Analyser og implementering
    • Velkommen til SAI
    • Hvad vi tilbyder
    • Økonomistyrelsens vidensbank
    • Sådan samarbejder vi
    • Hvad siger vores kunder om os
    • Sådan kommer vi godt i gang
    • Drivkraft bag fælles løsninger
menu
  • Økonomi
  • Indkøb
  • Systemer
  • Styring og ledelse
  • Staten i tal
  • Analyser og implementering
  • Forside
  • Nyheder
  • Nyhedsarkiv
  • 2019
  • Marts
  • Nyheder
    • Tilmeld nyhedsbrev
    • Udsendte nyhedsbreve
    • Nyhedsarkiv
  • EU - Faktureringsdirektivet træder i kraft 18. april 2019

    Publiceret 28-03-2019
    Systemer

    18.04.2019 bliver det lovpligtigt for statslige myndigheder at modtage elektronisk bilag sendt fra leverandører i EU baseret på det nye EU-faktureringsdirektiv.

  • Nye aftaler for afdelingsledere, uddannelseskonsulenter og forstandere ved AMU-centre

    Publiceret 27-03-2019
    HR

    Finansministeriet har indgået organisationsaftale med Serviceforbundet for afdelingsledere og uddannelseskonsulenter ved AMU-centrene og med Lederne for forstandere ved AMU-centre.

  • Nye satser for boligopvarmning, kontorholdsgodtgørelse og boligbidrag 2019

    Publiceret 26-03-2019
    HR

    Pr. 1. april reguleres satserne for boligopvarmning og kontorholdsgodtgørelse. Pr. 1. august reguleres boligbidraget for tjeneste- og lejeboliger.

  • Ny aftale for tillidsrepræsentanter i staten mv.

    Publiceret 25-03-2019
    HR

    Finansministeriet og centralorganisationerne har den 22. marts 2019 indgået ny aftale for tillidsrepræsentanter i staten mv.

  • Ny organisationsaftale for værkstedsledere og tekniske ledere

    Publiceret 21-03-2019
    HR

    Finansministeriet og Lederne har den 19. marts 2019 indgået organisationsaftale for værkstedsledere ved universiteter mv. samt tekniske ledere ved Rigspolitiet.

  • ""

    Statens budgetsystem leveret til tiden og til prisen

    Publiceret 21-03-2019
    Systemer Økonomi HR

    Det er ikke hver dag, at et stort offentligt IT-projekt bliver leveret til tiden og til prisen. Det sker imidlertid med Statens Budgetsystem, der gør det nemmere for 5.500 medarbejdere i staten at hol ...

  • Åbent hus: Mød statens nye rådgivere inden for indkøb og udbud

    Publiceret 21-03-2019
    Indkøb

    Snart åbner vi en helt ny rådgivningsenhed, der kan hjælpe medarbejderne i staten med større og mindre indkøb, udbud og kontrakter. Onsdag den 3. april er der ’åbent hus’ i Moderniseringsstyrelsen, hv ...

  • På forkant med udvikling og trends indenfor data og BI

    Publiceret 19-03-2019
    Modernisering Systemer Ledelse

    Som et led i Moderniseringsstyrelsens ambition om at levere værdiskabende dataløsninger til de statslige institutioner, deltog vi for nylig på analysefirmaet Gartners Data & Analytics konference i Lon ...

  • ""

    Informationsmøde om konferenceaftalen torsdag den 2. maj kl. 14.30

    Publiceret 19-03-2019
    Indkøb Økonomi

    Hvordan vælger man det rigtige konferencested? Hvad må leverandøren fakturere for? Hvor lang tid inden en bestilt konference kan man afbestille uden gebyr? Må man købe uden for aftalen? Få svar på all ...

  • Moderniseringsstyrelsen lancerer ny strategi: Gode rammer for arbejdet giver bedre velfærd

    Publiceret 18-03-2019
    Modernisering Systemer Indkøb Ledelse HR Økonomi

    Mindre bureaukrati og detailstyring. Mere plads til god ledelse og kompetenceudvikling. Med et nyt strategisk fokus vil Moderniseringsstyrelsen arbejde mere målrettet for at skabe attraktive, sunde og ...

  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • »
Søg i arkivet

Økonomistyrelsen

Landgreven 4
1301 København K

Tlf. 33 92 80 00

CVR nr. 10213231
EAN nr. 5798009814401
VAT nr. DK 33467826

Telefontid

Mandag-Fredag 9:00-16:00

Genveje

  • Systemer - support
  • PAV
  • ØAV
  • Ledige stillinger
  • Årsafslutning
  • Indkøbsaftaler
  • Statens tilskudspuljer
  • Cookies
  • Tilgængelighedserklæring
  • Økonomistyrelsens whistleblowerordning

Finansministeriet

  • Finansministeriets departement
  • Økonomistyrelsen
  • Medarbejder- og Kompetencestyrelsen
  • Statens Administration
  • Statens It
  • DREAM
""