Tilslutningsvejledninger til webservices

I tilslutningsvejledningerne er beskrevet detaljeret, hvordan du skal håndtere forskellige forløb i forbindelse med tilslutning til SLS webservice.

Økonomistyrelsen og vor leverandør har tilrettet vejledninger og arbejdsgange vedr. tilslutning til SLS webservice.

Bestilling om åbning/ændring af firewall og certifikater sendes til Statens Administration via Serviceportalen.

Brugerkoder oprettes af den lokale brugeradministrator med adgang til Brugerstyring Løn (BSL), der også får svar, når bestillingen ovenfor er udført.

Brugerkoden SKAL tilhøre en medarbejder og en mail-adresse, som er tilknyttet institutionen, og ikke 3.parts leverandør (dog med undtagelse af mTime, se nederst på siden).

Læs først Kom godt i gang med SLS webservice (pdf) - hvor du får et samlet overblik over, hvilke bilag du skal bruge, og hvornår du skal bruge dem i forbindelse med tilslutningen. Beskrivelsen indeholder også kort om det forløb, man skal igennem ved første tilslutning til SLS Webservices i test og produktion.

En mere detaljeret aktivitetsoversigt finder du i Bilag 1.

Bilag

Bilag 1: Checkliste - Server til server adgang til SLS webservice v.8.pdf

Procesdiagrammer - Server til server adgang til SLS webservice v.9.pdf

Test tilslutningsvejledning for SLS webservices v.10.pdf

Bilag 2: Oprettelse server til server adgang til SLS webservice – Test v.8.pdf

Bilag 3: Nedlæggelse af server til server adgang til SLS webservice – Test v.2.pdf

Bilag 4: Klient certifikat opsætning – Test v.6.pdf

Produktion tilslutningsvejledning for SLS webservices v.6.pdf

Bilag 5: Oprettelse af server til server adgang til SLS webservice – Produktion v.5.pdf

Bilag 6: Nedlæggelse af server til server adgang til SLS webservice – Produktion v.2.pdf

Bilag 7: Klient Certifikat Opsætning – Produktion v.4.pdf

Bilag 8: Oprettelse af SLS Klient adgang - Test v.2.pdf

Bilag 9: Nedlæggelse af SLS Klient adgang - Test v.2.pdf

Kalender for testmiljø

Webservice integration vedr. mTime

Mange statslige institutioner benytter tidsregistreringssystemet mTime. Økonomistyrelsen, mTime og kunder bruger uforholdsvis meget tid når der opstår problemer i integrationen mellem mTime og SLS, da oplysningerne ofte ikke bliver ordentligt vedligeholdt.
Derfor anbefales det, at der under opsætning vedr. webservice i BSL, indsættes "" i feltet ”Adgangskode e-mail”. "Kontaktperson navn" skal stadig udfyldes med en person i institutionen. Det vil betyde at mTime fremover kan vedligeholde integrationen fx i forbindelse med Ressort- og organisationsomlægninger.