For at anvende Statens Lønløsning – SLS, skal der åbnes for firewalls hos systemleverandøren DXC og i institutionens netværk.
Systemleverandøren DXC foretager de nødvendige åbninger i DXC’s firewalls, når bestillingsformular med de relevante oplysninger er modtaget.
Behandlingstid på op til 7 arbejdsdage må forventes.
Institutionen skal have åbent til følgende adresser:
Adgang | IP-adresse | Port |
---|---|---|
Adgang til SLS Portal (https://sllogin.sloen.dk) | 147.29.169.32 | 443 |
Adgang til Lønarkiv og Brugeradministration | 147.29.169.33 | 443 |
SLS-klient adgang til SLS Løn og ferie fravær | 45.149.136.1 | 970 |
SLS-klient adgang til SLS test | 45.149.136.1 | 972 |
SLS-Klienten hentes og installeres via Portalen.
Der kan ikke foretages nogen form for indrapporteringer eller registreringer mens lønkørsel pågår, og der vil heller ikke være adgang til HR-Løn under lønkørsler. Man har adgang til Registerprint, men af tekniske årsager har man ikke adgang til Lønsedler under lønkørsler.
Hvor man tidligere, blev ”smidt” af SLS når en lønkørsel blev sat i gang, vil man nu alene få en besked: ”Afvist af adgangskontrollen”. Det betyder, at lønkørslen er sat i gang, og man derfor kun har læseadgang til systemet.
Brug nedenstående link til bestillingsformularen: Hent blanket til bestilling af Firewall (pdf)
Formularen fremsendes til Statens Administration via Serviceportalen: https://serviceportal.statens-adm.dk/
Hvis du oplever problemer med SLS, kan du benytte nedenstående link til en hjælpeguide:
Hent Hjælpeguide/Firewall (pdf)
Hent dokument om opsætning af SLS-Klient/Vejledning til it-supporter (pdf)