Center for Koncernstyring

Her finder du en oversigt over kontorerne i Center for Koncernstyring.

Koncern HR

Kst. kontorchef Susanne Haurholm Clausen

 

Opgaver:

  • Rådgivning af koncernens direktioner og ledere i HR-relaterede spørgsmål
  • Bidrag til udvikling af Finansministeriets eksterne dagsordner inden for HR- og arbejdsgiverfeltet, sammenhængende styring, fælles løsninger og systemområdet
  • Personalerelaterede opgaver ved organisationsændringer, ressortdelinger m.m.
  • Personaleadministrative opgaver
  • Tidsregistrering og fraværsadministration
  • Systemadministration på HR-området
  • HR-relateret ledelsesinformation og løbende analyser
  • Trivselsmålinger m.m.
  • Personalepolitikker og retningslinjer
  • Personalejura og aftaler
  • Aktindsigter i interne personaleforhold
  • Rekruttering og onboarding
  • Medarbejderudvikling og karriereveje
  • Lederudvikling og -evalueringer
  • Understøttelse og udvikling af PULS

Koncernøkonomi

Kontorchef Frederik Greisen

Opgaver:

  • Drifts-, investerings-, likviditets-, projekt- og lønbudget
  • Løbende budgetsager og interne budgetanalyser
  • Ledelsesinformation
  • Årsrapporter
  • Finanslovsprocesser (FL, TB)
  • Opfølgning på business cases
  • Koncernstyring
  • Indkøb i Finansministeriets koncern
  • Resultat- og direktørkontrakter
  • Regnskab
  • Kreditor- og debitoradministration
  • Øvrige regnskabsmæssige opgaver
  • Sekretariatsbetjening af driftsledelsen

Koncernservice

Kontorchef Rasmus Buhl Møller

Opgaver:

  • Drift, optimering og vedligehold af koncernens bygninger, fysiske rammer, indretning og services
  • Rådgivning og koordinering i forbindelse med flytninger og ombygninger i koncernen
  • indkøb og optimering af møbler og inventar
  • Koordinering og sekretariatsbetjening af arbejdsmiljø og beredskab i koncernens styrelser
  • Support af telefoner, tablets og mobilt bredbånd
  • Betjentordning for koncernens institutioner
  • Koordinering af kantinedrift samt frugt- og kaffeordning
  • Indkøb og drift af multifunktionsmaskiner, kontorartikler og av-udstyr
  • Varetagelse af reception og omstilling
  • Håndtering af administrative opgaver via sekretærcenter
  • Varetagelse af reservechaufførordningen for ministerchauffører og ministerkørsel efter aftale