Læs om udviklingstiltag og implementering af det nye Statens Brugeradministration (SBA) frem mod 2028.
Her på siden får du overblik over tidsplanen for udvikling og implementering af Statens Brugeradministration (SBA).
I 2026 bliver den nye version af SBA integreret med SBS, SBRL og Navision. Herefter i 2028 bliver SBA koblet til den nye lønløsning, Statens Løn og Pensionsløsning. Læs mere om planerne for SBA nedenfor.
Tidsplanen bliver opdateret løbende.
I 2. halvår 2025 vil der være fokus på at udvikle funktionalitet til det nye Statens Brugeradministration (SBA) frem mod sommeren 2026.
Den største ændring i det nye SBA vil være, at brugerbestilling, brugergodkendelse og ledergodkendelse af brugerbestillingen kommer til at foregå direkte i løsningen.
Der vil fortsat blive udviklet ny funktionalitet til det nye SBA frem mod sommeren 2026.
I løbet af 2. kvartal af 2026 vil ledere og brugeradministratorer i følgende løsninger blive klædt på til at tage den nye version af SBA i brug: Navision Stat, Statens Bevilling- og Regnskabsløsning og Statens Budgetsystem (SBS)
Fra 3. kvartal i 2026 vil den nye version af SBA blive implementeret hos Navision Stat, Statens Bevilling- og Regnskabsløsning og Statens Budgetsystem (SBS).
Det betyder ændrede arbejdsgange for særligt ledere og brugeradministratorer, der gennem træning i 2. kvartal bliver klædt på at det nye SBA i brug.
Indmeldte fejl vil blive løst løbende, når den nye version af SBA er taget i brug af SBRL, SBS og Navision Stat.
I arbejdet med at videreudvikle den nye version af SBA vil der blive prioriteret mellem indmeldte brugerønsker og forretningsmæssige behov.
Der vil blive forberedt implementering af SBA til den nye lønløsning, Statens Løn og Pensionsløsning (SLP). SBA bliver koblet til det nye lønsystem ved udgangen af 2028.
Titel: Projektleder
E-mail: persve@oes.dk