For at understøtte den daglige brug af Statens Lønløsning, er der udarbejdet en række vejledninger til SLS og HR-Løn.
Brugervejledningerne er emneopdelt og findes på Statens Administrations hjemmeside.
Vejledning af mere teknisk rettet karakter i forhold til Statens Lønløsning findes på Økonomistyrelsens hjemmeside.
Økonomistyrelsen understøtter de statslige institutioner i forbindelse med ressort- og organisationsændringer, se nærmere i nedenstående links:
Ressortændringer i lønsystemet (pdf)
Flytning af lønudgifter ved Ressort (pdf)
Kontoplanændring i lønsystemet (pdf)
Ny virksomhed – Model 1 og 2 (pdf)
Flytning til eksisterende virksomhed – Model 3 (pdf)
Kontoplanændring i eksisterende virksomhed – Model 4 (pdf)
Nedenstående skemaer skal bruges ved de forskellige ændringstyper:
Skema til oprettelse af virksomhed (pdf)
Læs evt. mere i vedhæftede korte pamflet - Ny kunde i Statens Lønløsning (pdf)
Skema til oprettelse af delregnskab (xls)
Skema til flytning – Person (xlsx)
Skema til flytning – Kontering (xlsx)
Oplysning om uddannelse og kurser i forhold til Statens Lønløsning.