Webservice problem - Udskiftning af rodcertifikat

Vi har konstateret, at enkelte kunder anvender et privat certificate store til opbevaring af rodcertifikater. Vi har identificeret følgende forhold, som kan give udfordringer:
Hvis der opleves problemer med SSL forbindelser kan det skyldes, at SLS har fået nye certifikater. Problemer i denne forbindelse kan skyldes:
-Webservice integrationen bruger særligt truststore til certifikater som manuelt opdateres.

Det nye certifikats root skal tilføjes til truststore
- Webservice integrationen kører på en gammel version af applikations server, Java, .NET eller operativsystem, der ikke har opdaterede truststores.

Opdatering af truststore på den fejlende komponent er nødvendig.

Da de anvendte SSL certifikater har skiftet rodcertifikat kan det for disse kunder betyde, at der manuelt skal installeres et nyt rodcertifikat, som kan hentes i filkassen her.

Certifikat kæden er:
GlobalSign Root CA - R6 (root)
GlobalSign GCC R6 AlphaSSL CA 2023 (intermediate)
*.sloen.dk

Intermediate og root kan også downloades fra https://support.globalsign.com/ca-certificates

Har brug for hjælp, kan du skrive til KBKLON@oes.dk så skriver/ringer vi tilbage.