Brugeradministration i Statens Koncernsystem

Brugeradministrationen i Statens Koncernsystem er et hjælpeværktøj, der styrer, hvem, der har adgang til hvad.

Ministerierne administrerer egne brugere

Hvert ministeransvarsområde har en eller flere lokale brugeradministratorer, som er ansvarlig for området.

Hent vejledning til lokal brugeradministration i SKS (pdf)

I vejledningen beskrives de opgaver, der knytter sig til administration af lokale brugere af Statens Koncernsystem, og der gives en nærmere beskrivelse af de opgaver, der påhviler de lokale brugeradministratorer.

Lokale brugeradministratorer

Har du brug for adgang til Statens Koncernsystem skal du kontakte din lokale brugeradministrator.

For at få adgang til Statens Koncernsystem skal du oprettes som bruger af systemet.

Du skal henvende dig til din lokale brugeradministrator, hvis du har brug for at:

  • Blive oprettet som bruger i Statens Koncernsystem.
  • Få ændret dine rettigheder/blive slettet som bruger.

Når du er blevet oprettet som bruger, modtager du en engangskode via mail. Denne kode skal du ændre, første gang du logger ind i systemet. Derefter kan du selv ændre adgangskoden efter behov. Dog mindst hver tredje måned, hvor systemet vil bede dig om at ændre koden.

Hent liste over lokale brugeradministratorer (pdf)