Implementering af IndFak

Her kan du læse om, hvordan I får implementeret indkøbs- og fakturahåndtering i IndFak.

I forbindelse med at løsningen tages i brug, skal I gennemføre et implementeringsforløb. Det er en forudsætning, at fakturamodulet i IndFak er implementeret, før I kan koble indkøbsmodulet til.

Implementeringsforløb for faktura- og indkøbsmodulet i IndFak

 Afholdelse af indkøbswebinarer

De statslige institutioner er omfattet indkøbscirkulære gældende pr. 1/3-2020, hvor der skal anvendes digitalt indkøb på varekataloger, som er underlagt de forpligtende aftaler.

Økonomistyrelsens implementeringsteam har i løbet af 2019 gennemført et implementeringsforløb på indkøb for samtlige statsinstitutioner, som anvender IndFak.

Samtidig er der afholdt en række webinarer omkring elektronisk indkøb i IndFak. Webinarerne er målrettet organisationer og brugere som vil anvende indkøbsmodulet i IndFak.

Der bliver gennemgået lige fra planlægning, opsætning, samt funktionalitet med tips og tricks til at understøtte indkøbsprocesser. 

Webinarrækken ”Kom godt i gang med digitalt indkøb i IndFak, ultimo 2022/ primo 2023

Tema

Målgruppe

1. Forbered din institution til at indkøbe digitalt via IndFak

Primært for Beslutningstagere, Indkøbsansvarlige

2. Minimumsopsætning for at indkøbsmodulet kan tages i brug

Primært for Systemadministratorer

3. Indkøb i IndFak for begyndere 1

Primært for Rekvirenter, Indkøbere (og Disponenter)

4. Indkøb i IndFak for begyndere 2 / Udvidet indkøb

Primært for Indkøbere

5. Aftaler i IndFak; Indholdsansvarliges opgaver og overblik over aftaler

Primært for Indholdsansvarlige

6. Match i IndFak – matchregler og automatisk fakturahåndtering/ godkendelse

Primært for Administratorer, Indkøbere, evt. Fakturafordelere

Vil du have adgang til disse kan du skrive til implementeringsteamet@oes.dk