Læs om driftshændelser og driftsforstyrrelser, som har indflydelse på adgang og anvendelse af Statens HR.
Opdateret 18-07-2025, kl 08:35
Fejlbeskeden ”Worker not found” med kode HCM_040 kommer i fejlhåndteringen selvom processerne er gået korrekt igennem. Vi er ved at undersøge kilden til beskederne. Hvis man oplever beskeden skal det kun meldes ind til supporten hvis processen ikke er gået igennem, så vi kan fejlsøge. Vi arbejder på at finde kilden til fejlbeskeden og stoppe udsendelsen.
Opdateret 31-07-2025, kl 09:28
Løsningen er nu implementeret, og der burde igen automatisk blive oprettet en serviceanmodning for alle ændringer af ansættelsesforhold, hvor der er valgt 'ja' til 'Opret automatisk serviceanmodning til SAM/Løn'.
Opdateret 30-07-2025, kl 14:13
Vi har nu testet, at løsningen virker. Vi forventer, at lægge løsningen på Statens HR i dag mellem kl 16 og 17. Der kan være kortvarigt nedetid ifbm. at løsningen implementeres.
Opdateret 28-07-2025, kl 13:45
Siden opdateringen af Statens HR 25. juni 2025, har man i enkelte tilfælde kunnet opleve, at serviceanmodninger ikke oprettes automatisk ved ændringer, selvom der er valgt 'ja' til 'Opret automatisk serviceanmodning til SAM/Løn'.
Vi har identificeret fejlen og er ved at teste en løsning. Hvis testen går godt, vil vi snart kunne implementere løsningen i Statens HR.
Indtil løsningen på problemet er implementeret, vil kan skulle oprette en serviceanmodning manuelt, hvis man oplever, at den ikke automatisk er blevet oprettet.
Statens HR opdateres hver måned, hvilket kræver servicevinduer af varierende varighed. De fleste servicevinduer varer kun 3-6 timer, men ved de kvartalsvise opdateringer er servicevinduet længere. Ved de kvartalsvise opdateringer er løsningen nede og kan ikke tilgås i tidsrummet. Ved de øvrige opdateringer vil løsningen være kørende, men vi vil bede om at man afholder sig fra at taste ændringer – vi orienterer om dette med et banner i løsningen.
Organisationstræer - dvs. vedligehold af afdelingshierarkier - opdateres hver tirsdag og torsdag efter kl 16, efter bestillinger via serviceportalen. Disse servicevinduer kan medføre nedsat funktionalitet i løsningen.
Læs om og find workaround-vejledninger til kendte udfordringer og mindre gener i Statens HR. Fejlene bliver løbende udbedret.