Læs om driftshændelser og driftsforstyrrelser, som har indflydelse på adgang og anvendelse af Statens HR.
Opdateret 15-04-2025, kl. 10:20
Vi har siden 12. marts 2025 oplever problemer med oprettelse af CPR-abonnementer. Dette betyder, at nyansatte medarbejdere ikke sættes i abonnement hos CPR-registeret, og derfor sendes opdateringer af fx navn eller adresse ikke til Statens HR. Vi har desuden heller ikke mulighed for at sætte medarbejdere i CPR-abonnement, når det bestilles ifbm. fx skift af CPR-nummer, indtil udfordringen er løst.
Medarbejdere som allerede var i abonnement modtager fortsat opdateringer fra CPR-registeret.
Statens HR opdateres hver måned, hvilket kræver servicevinduer af varierende varighed. De fleste servicevinduer varer kun 3-6 timer, men ved de kvartalsvise opdateringer er servicevinduet længere. Ved de kvartalsvise opdateringer er løsningen nede og kan ikke tilgås i tidsrummet. Ved de øvrige opdateringer vil løsningen være kørende, men vi vil bede om at man afholder sig fra at taste ændringer – vi orienterer om dette med et banner i løsningen.
Organisationstræer - dvs. vedligehold af afdelingshierarkier - opdateres hver tirsdag og torsdag efter kl 16, efter bestillinger via serviceportalen. Disse servicevinduer kan medføre nedsat funktionalitet i løsningen.
Læs om og find workaround-vejledninger til kendte udfordringer og mindre gener i Statens HR. Fejlene bliver løbende udbedret.