Brugeradministrationen i Statens Koncernsystem er et hjælpeværktøj, der styrer, hvem, der har adgang til hvad.
Hvert ministeransvarsområde har en eller flere lokale brugeradministratorer, som er ansvarlig for området.
Hent vejledning til lokal brugeradministration i SKS (pdf)
I vejledningen beskrives de opgaver, der knytter sig til administration af lokale brugere af Statens Koncernsystem, og der gives en nærmere beskrivelse af de opgaver, der påhviler de lokale brugeradministratorer.
Har du brug for adgang til Statens Koncernsystem skal du kontakte din lokale brugeradministrator.
For at få adgang til Statens Koncernsystem skal du oprettes som bruger af systemet.
Du skal henvende dig til din lokale brugeradministrator, hvis du har brug for at:
Når du er blevet oprettet som bruger, modtager du en engangskode via mail. Denne kode skal du ændre, første gang du logger ind i systemet. Derefter kan du selv ændre adgangskoden efter behov. Dog mindst hver tredje måned, hvor systemet vil bede dig om at ændre koden.