Selvejende kunder
Selvejende kunder, der ikke regnskabsmæssigt serviceres af Statens Administration, har mulighed for at udvide egen Navision Stat løsning med lokal funktionalitet. I nogle tilfælde kræver dette en udvidelse af den eksisterende Navision Stat licens.
Hvis kundens konsulent kommer frem til at det er nødvendigt at udvide licensen, skal der ske et partnerskifte, hvor konsulenthuset enten selv, eller sammen med en autoriseret Navision/Dynamics/Business Central forhandler, udfylder en partnerskifteform, der skal underskrives af både kunden og af forhandleren. Forhandleren fremsender den udfyldte partnerskifteformular til Microsoft, der står for selve partnerskiftet.
Efter partnerskiftet kan den nye forhandler udvide licensen efter behov.
Bemærk at mens Navision Stat standard licensabonnementet er inkluderet i de kvartårlige systemopkrævninger for Navision Stat, der fremsendes fra Økonomistyrelsen, vil licensabonnementet for eventuelle licensudvidelser blive faktureret direkte fra forhandler til kunden.
Statslige kunder
Statslige kunder, der regnskabsmæssigt serviceres af Statens Administration, har ikke mulighed for at udvide egen løsning med lokal funktionalitet. Disse kunder har således ikke et behov for udvidelse af Navision Stat licensen.