Driftsstatus for Statens Lønløsning

Læs om driftshændelser og driftsforstyrrelser, som har indflydelse på adgang og anvendelse af Statens Lønløsning, som omfatter Statens Lønsystem, HR-Løn og Brugerstyring Løn.

Normal drift 

OBS: Stop indberetning i HR-Løn tidlig mandag morgen
Hver mandag morgen kl. 6.00 - 6.10 køres der opdatering. Lad vær med, at indberette i HR-Løn i dette tidsrum.

Ellers er der ikke planlagt systemarbejde, der forstyrrer den daglige brug af systemerne i Statens Lønløsning. Find Kørselsplan Løn 2023 her

Se i kalenderen, hvornår der åbent i webservice integrations testmiljøet.

Manglende lønseddel i eBoks skyldes problemer hos Digital Post

Digital Post skriver: Der har desværre været en fejl i Digital Post løsningen i perioden 23. til 29. august 2023. Fejlen har medført, at 118.000 borgere og virksomheder utilsigtet i en periode har været afmeldt Digital Post og derfor ikke har modtaget post fra det offentlige fysisk og ikke digitalt.
Fejlen er blevet rettet, og borgeren vil igen modtage Digital Post fra det offentlige. Fejlen har også betydet, at borgeren vil modtage et velkomstbrev til Digital Post. Dette velkomstbrev skal de se bort fra.

Læs evt mere her: Digital Post Driftsstatus 

Løst: Problemet vedr. OCES3 certifikat og integration til SLS fra Microsoft Windows Server 2016 og 2019 er nu løst

Læs mere her

Statens lønløsning understøtter ikke længere "modst.dk" 

Læs mere her

Planlagt systemarbejde i Statens Lønløsning

Udvidet lukketid ved lønkørsel d. 20. oktober

I forbindelse med sammenlægning af vores nuværende Løn- og Pensionsløsning, har vi behov for at gennemføre systemtekniske ændringer. Det betyder at lukkes for indrapportering i SLS og HR-Løn omkring 'månedslønskørslen’ i oktober. Det gælder også webservice integrationer.

Du skal derfor være opmærksom på den udvidede lukketid, efter vores planlagte lønkørsel:

Planlagt lønkørsel:

• Fredag den 20/10 kl. 14:00: deadline for indrapportering

• Lørdag den 21/10 kl. 08:00: åbent for indrapportering

Udvidet lukketid:

• Mandag den 23/10 kl. 21:00: lukket for indrapportering

• Tirsdag den 24/10: lukket for indrapportering

• Onsdag den 25/10 kl. 08:00: der genåbnes for indrapportering

Bemærk, der vil fortsat være læseadgang i SLS og HR-Løn under den udvidede lukketid.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ellers er der ikke planlagt systemarbejde, der forstyrrer den daglige brug af systemerne i Statens Lønløsning. Find Kørselsplan Løn 2023 her

Se i kalenderen, hvornår der åbent i webservice integrations testmiljøet.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
OBS: Stop indberetning i HR-Løn tidlig mandag morgen

Hver mandag morgen kl. 6.00 - 6.10 køres der opdatering. Lad vær med, at indberette i HR-Løn i dette tidsrum. 

Kendte udfordringer og mindre gener

Læs om og find workaround-vejledninger til kendte udfordringer og mindre gener i Statens Lønløsning. Fejlene bliver løbende udbedret.

Vi har oplevet forskellige former for fejl med .Net løsninger på Micorsoft Windows Server 2016 og 2019 og ciphers, så i øjeblikket henstilles til at disse løsninger afventer med at gennemføre certifikatopdateringen mod SLS.
hvis dit OCES2 certifikat er udløbet.
Bemærk: Hvis I har ovenstående problem og institutionens certifikat er udløbet. Kan I bestille et nyt OCES2 certifikat her, hvis I er kunde hos Statens IT. Problemet har ramt nogle kunder, som har problemer med at aflevere fraværshændelser via mTime.
Læs mere her

Opdateret 06-07-2022 kl. 13:25

Hvis du får fejlen FR0542 ved forsøg på godkendelse af kontrollinjer i HR-Løn, er det fordi at data er slettet i SLS.
Hvis I arbejder i begge systemer (HR-Løn og SLS-klient) og vil slette inddata, skal I huske at godkende kontrollinjen i HR-Løn først.
- HR-Løn foretager et kald til SLS ved godkendelsen, og 
i dette tilfælde kan den ikke finde det før indrapporteret da det er slettet. 

Bemærk at kontrollinjen derved ikke kan godkendes og heller ikke slettes i HR-Løn. Kontrollinjen må forblive som ikke godkendt.

Opdateret 08-08-2022 kl. 14:00

De sidste 2-3 dage op mod en lønkørsel, kan brugere med adgang til flere institutioner, opleve ustabilitet og nogle bliver decideret smidt af HR-Løn løsningen, når der skiftes til anden løngruppe i HR-Løn.

Der er umiddelbart ikke en løsning på problemet, og ind til videre anbefales det kun at arbejde på én sag af gangen i HR-Løn. Undlad derfor at have flere sager åbne i HR-Løn i flere faner eller browsere.