Som ekstern bruger kan du få adgang til det fællesoffentlige kursuskatalog i Campus, selvom du ikke er ansat i en organisation, som er tilknyttet Campus
Er du ikke ansat i en institution, der er tilsluttet Campus, kan du stadig få adgang til Campus, hvis du er offentligt ansat i staten, en kommune, selvejesektoren eller i en region.
Du kan oprette dig som ekstern bruger og efterfølgende tilmelde dig det ønskede kursus, når du er logget ind. I Campus kan du se oplysninger om kurset, udskrive kursusbevis og følge med i din læringshistorik.
En ekstern adgang giver alene adgang til det fællesoffentlige kursuskatalog og ikke til resten af Campus, det vil sige ca. 140 e-læringskurser mv.
Hvis du har en smartkode fra din organisation, kan du oprette dig med den ved at klikke på knappen 'Opret med smartkode'. En smartkode er tilpasset din organisation og fungerer som en kampagnekode, der gør din oprettelse hurtigere.
Oplever du problemer med din smartkode, skal du kontakte den afdeling, der har udleveret smartkoden.
I det fællesoffentlige kursuskatalog i Campus finder du kurser fra en række udbydere, som er særligt henvendt til ansatte i det offentlige. Lige nu kan du tilmelde dig kurser, som Økonomistyrelsen og Digitaliseringsstyrelsen udbyder.
Kurserne er tilgængelige for alle, og du har mulighed for at se og tilmelde dig kurserne, når du er oprettet i Campus.
Har du spørgsmål til et konkret kursus eller til oprettelsen i Campus, kan du kontakte udbyderen af kurset.
Læs mere om de fællesoffentlige kurser i Økonomistyrelsens kursuskatalog
Adgang til hele Campus kræver, at din organisation laver en tilslutningsaftale for hele din organisation. Med aftalen få alle organisationens medarbejdere adgang til det fulde katalog i Campus, herunder de fællesoffentlige kurser og e-læringskurserne.
Læs mere under menupunktet Sådan får du vores løsninger
Se om din organisation er tilsluttet Campus i oversigten under Hjælp til Campus