Statens Rekrutteringsløsning implementeres i bølger fra andet halvår af 2024 til første halvår af 2026.
For de statslige og selvejende institutioner, som allerede benytter den fællesstatslige rekrutteringsløsning, implementeres Statens Rekrutteringsløsning i bølger fra andet halvår af 2024 til første halvår af 2026. Alle statslige institutioner vil blive placeret i en implementeringsbølge og kontaktet af Økonomistyrelsen inden implementeringsopstarten.
I august 2024 påbegyndte Økonomistyrelsen implementeringen af følgende fire piloter:
Piloterne er gået live med Statens Rekrutteringsløsning den 4. november 2024.
Økonomistyrelsen evaluerer og justerer koncept og løsning, inden at den første bølgeimplementering påbegyndes primo januar 2025.
I de første tre bølger indgår følgende ministerområder:
Bølge 1
Bølge 2
Bølge 3
Økonomistyrelsen tilbyder et implementeringsforløb varende på ca. 10 uger. Implementeringsforløbet kan variere, alt efter institutionernes kompleksitet og størrelse.
Forløbet forventes alligevel at kunne inddeles i følgende fem faser:
Læs mere om implementeringsforløbets faser her
Selvejende institutioner, som i dag er tilsluttet Statens eRekruttering, skal beslutte, om de fortsat ønsker at benytte Statens Rekrutteringsløsning. I det tilfælde skal institutionen indgå en ny tilslutningsaftale – denne gang direkte med Økonomistyrelsen.
De institutioner, der vælger at indgå en ny tilslutningsaftale, forventes at være overgået til den nye rekrutteringsløsning inden udgangen af 2026.
Omkring 140 statslige og selvejende institutioner anvender i dag Statens eRekruttering, og forventes til første halvår af 2026 at være kommet over på den nye løsning.
Øvrige statslige og selvejende institutioner, som ikke tidligere har brugt Statens eRekruttering, har mulighed for at tilslutte sig Statens Rekrutteringsløsning mod betaling.
Er I interesseret i at høre mere om, hvordan I kan tage Statens Rekrutteringsløsning i brug i jeres institution, er I velkomne til at kontakte os på statensrekrutteringsloesning@oes.dk.