På denne side kan du finde de vejledninger og installationsfiler du skal bruge for at anvende Økonomistyrelsens Centrale Integrationsplatform.
For at kunne hente og modtage data fra Økonomistyrelsens Centrale Integrationsplatform (CIP) skal I som institution have en partner med tilhørende brugerkode. En partner i CIP er der hvor stamdata om de data, du udveksler står og det er her dine data ligger og venter på at blive hentet. For at få oprettet en ny partner, skal du rette henvendelse til systemsupporten via Serviceportalen hos Statens Administration.
Hvis du har behov for at hente filer fra CIP, skal du installere programmet Filhenter, som fremadrettet er den eneste mulighed for at hente filer med.
Du kan downloade programmet "ØDUP - Filhenter/CIP-filudveksler" fra Filkassen hos Statens IT nedenfor.
For at hente PDF-filer fra Økonomistyrelsens Løn- og Pensionssystem, skal I have installeret programmet CIP-filudveksler.
Download CIP filudveksler via Filkassen hos Statens It
Du finder en samlet vejledning til CIP Filudveksler via linket nedenfor.
Vejledning - CIP Filudveksler 1.00.25.pdf
Kunder, der bruger CIP(ØDUP)-invokeren skal opgradere til seneste version, da det er en forudsætning for kommunikation med CIP, at softwaret understøtter TLS 1.2.
Du kan finde installation og vejledning til seneste version af invokeren her:
Installation og drift af Navision Stat
Opdateret 25.06.2024