Du finder den overordnede rolle- og ansvarsfordeling mellem Økonomistyrelsen og institutionerne af listerne her under.
Institutionens ansvar ved anvendelse af CIP
Statslige og selvejende institutioner der anvender CIP, er ansvarlig for at;
- informere Økonomistyrelsen om hvilke integrationer institutionen ønsker at abonnere på
- modtage notifikationer fra CIP i rette funktionspostkasse
- hente de data der er indgået aftale om og som afventer i CIP
- Levere de data til CIP, som der er indgået aftale om.
- anmode om oprettelse og nedlæggelse brugere i CIP
- Levere de data til CIP, som der er indgået aftale om.Anmode om oprettelse og nedlæggelse brugere i CIP gennem Statens Administrations Serviceportal
- Installere og konfigurere Filhenter. Læs mere herom under Brugervejledning og installation.
Institutioner, der selv drifter ØDUP- eller CIP -invokeren, har herudover ansvaret for driften af egen server og al software herpå.
Økonomistyrelsens ansvar i forbindelse med CIP
Det er Økonomistyrelsen ansvar at;
- sikre at CIP er tilgængelig og at Økonomistyrelsens servicemål i øvrigt overholdes
- sikre at CIP lever op til gældende sikkerhedskrav, at der tages backup m.v.
- de data som institutionen skal hente, ligger i institutionens partner i CIP
- de finansposter, som institutionen afleverer, hentes ind i SKS, så statsregnskabet kan dannes
- de data, som institutionen i øvrigt leverer til de fællesstatslige systemer hentes ind i det rette system
- oprette og nedlægge brugere i CIP efter forespørgsel fra institutionerne
Du kan læse en uddybet rolle og ansvarsfordelingen her:
Ansvarsfordeling for Økonomistyrelsens Centrale Integrationsplatform.pdf