Som offentlig indkøber skal du være opmærksom på, at forskellige offentlige institutioner har forskellige vilkår for at anvende aftalerne i Statens Indkøbsprogram.
Alle statslige institutioner er ifølge cirkulære om indkøb i staten forpligtede til af anvende aftalerne i Statens Indkøbsprogram.
Læs mere om forpligtede kunder her
Gå til cirkulære om indkøb i staten på retsinformation.dk
Har du spørgsmål til et indkøb du skal foretage dig og ansat i en statslige institution kan du kontakte din koncern indkøber.
Hvert ministerområde har mindst en koncernindkøber, der er udpeget til at koordinere, kvalitetssikre og administrere indkøbsbehovet på det pågældende ministerområde. Koncernindkøberen er Økonomistyrelsens kontaktperson til det respektive ministerområde. Kommunikationen mellem ministerområderne og Økonomistyrelsen skal således gå gennem koncernindkøberne.
Frivillige kunder er ikke forpligtede til at benytte aftaler i Statens Indkøbsprogram, men kan I visse tilfælde benytte aftalerne. Følgende offentlige institutioner er frivillige kunder:
Læs mere om at være frivillig kunde, og hvilke aftaler frivillige kunder kan benytte her
Har du spørgsmål til de statslige indkøbsaftaler, kan du kontakte Statens Indkøb gennem TOPdesk.
Du kan også ringe til os på tlf. 3055 0791 mandag til torsdag kl. 10.00-16.00 og fredag kl. 10.00-15.00.
En samlet oversigt over leverandører og underleverandører på de forpligtende aftaler i Statens Indkøbsprogram.