Læs om driftshændelser og driftsforstyrrelser, som har indflydelse på adgang og anvendelse af Navision Stat.
Vigtig information: Servicevindue på Nemhandel
Erhvervsstyrelsen har varslet et servicevindue på Nemhandel, der bevirker at hverken købs-, salgsdokumenter eller NKS retursvar kan sendes/modtages i tidsrummet 16:30 til 18:00 torsdag d. 3. juli 2025.
På baggrund af de seneste dages udfordringer hos Statens It med adgang til blandt andet Navision Stat forlænges periode 6 – det vil sige, at Periode 6 lukker søndag den 6. juli i stedet for torsdag den 3. juli.
Skulle der være spørgsmål kan henvendelser ske via SAM's Serviceportal.
Opdateret kl. 10.00 d. 3/7.
Som udgangspunkt ligger servicevinduet for Navision Stat hos Statens It altid hver 3. lørdag i hver måned i tidsrummet kl. 10.00 – 16.00.
Statens It kan også ligge servicevinduer på hverdage, som vil foregå i tidsrummet kl. 16.00 – 18.00. Servicevinduer som disse i hverdage vil blive meldt ud på forhånd.
Statens It gennemfører, som hovedregel, planlagte standardservicevinduer den tredje torsdag i hver måned i tidsrummet kl. 18:00 til 06:00.
Det betyder, at Statens It i dette tidsrum kan foretage nødvendigt systemarbejde på it-systemerne, herunder systemer eller services som relaterer sig til Navision Stat. Det gælder også, at de har lov til at lukke systemer ned i dette tidsrum.
Læs om og find workaround-vejledninger til kendte udfordringer og mindre gener i Navision Stat. Fejlene bliver løbende udbedret.
Hvad angår Navision Stat og Statens BI – LDV omfatter driftsstatus på denne side alene de løsninger, der driftes under vores rammeaftale med KMD og hos Statens It. Installationer af de to systemer, der driftes uden for disse aftaler, er ikke omfattet af opdateringen.
For alle øvrige systemer gælder driftsstatus uafhængig af driftsleverandør.