I Økonomistyrelsen arbejder vi løbende på at forbedre oplevelsen med vores digitale løsninger. Her spiller vores årlige brugertilfredshedsundersøgelse en central rolle.
I efteråret 2024 foretog vi vores årlige brugertilfredshedsundersøgelse af fem af vores digitale løsninger. Vi har rigtigt meget gavn af at høre, hvordan vores brugere oplever vores digitale løsninger, og derfor vil vi gerne fortælle mere om, hvordan vi arbejder videre med de input, som vi modtager.
Undersøgelsen har bidraget til tre centrale arbejdsområder, som skal lede til bedre løsninger for vores brugere:
- I 2025 arbejder vi på, i tæt samarbejde med vores kolleger i Statens Administration, at introducere en supportchat, for alle supportmedarbejdere i Økonomistyrelsen og Statens Administration. Det skal bidrage til en hurtigere og bedre support for vores brugere
- Vi forbedrer Økonomistyrelsens vejledningsmateriale for digitale løsninger. Flere af vores brugere angiver i vores årlige undersøgelse, at det ikke altid er nemt at finde de korrekte vejledninger, og at disse ikke har et fælles format. Derfor arbejder vi på tværs af vores digitale løsninger på at forbedre vores brugervejledninger.
- Vi bruger input til udvikling. Når vi i Økonomistyrelsen udvikler nye digitale løsninger, er brugertilfredshedsundersøgelsen et centralt redskab til at få indblik i vores brugeres erfaringer. I 2024 undersøgte vi f.eks. tilfredsheden med Statens Lønløsning. Her bruger vi input i vores udviklingsarbejde, så vi kan blive klogere på vores brugeres behov til at udvikle en stærk og fremtidssikret løsning.
I år vil vi igen foretage en brugertilfredshedsundersøgelse i efteråret. Derfor håber vi, at vores brugere endnu en gang vil hjælpe os med at forbedre vores digitale løsninger.