Kom på kursus i grundbudget, udgiftsopfølgning og Statens Budgetsystem (SBS)

Økonomistyrelsen har på baggrund af efterspørgsel udviklet et nyt kursus, der er målrettet medarbejdere i økonomifunktioner i staten.

Vi har modtaget overvældende positiv feedback fra pilottesten af kurset i grundbudget, udgiftsopfølgning og Statens Budgetsystem (SBS), og derfor har vi nu besluttet at gøre det tilgængeligt for relevante medarbejdere på tværs af statens institutioner.

Kurset indeholder bl.a. en introduktion til sammenhængende økonomistyring, gennemgang af udgiftsopfølgningskonceptet samt en gennemgang og forklaring af forretnings- og systemlogikken i SBS.

Kurset er på et helt grundlæggende niveau og henvender sig til dig, som er nyuddannet eller ny medarbejder i en økonomifunktion, hvor du allerede har eller forventes at få ansvar for opgaver relateret til grundbudgettering, udgiftsopfølgning og anvendelsen af Statens Budgetsystem (SBS). Derudover er det væsentligt, at man som kursusdeltager arbejder eller forventes at arbejde direkte med institutionsbudgettet i SBS og ikke som koordinerende part.

Lyder det som noget for dig? Så tøv ikke med at tilmelde dig. Første kursus løber af stablen 7-8. november og tilmeldelse foregår via nedenstående link i Campus.

Link til tilmelding i Campus