I denne publikation præsenterer regeringen 29 initiativer, der styrker kvaliteten og skaber en mere enkel administration i staten. Det mindsker bureaukrati og giver mere tid til kerneopgaven.
De 29 initiativer i publikationen ’Enkel administration i staten’ er beskrevet i fem forskellige temaer:
Digitaliseringstiltag, der fokuserer på bedre systemunderstøttelse på tværs af staten. Initiativerne skal bidrage til, at der lokalt bliver brugt færre ressourcer på indkøb, udvikling og vedligeholdelse af egne systemløsninger.
Indsatser, der bidrager til at fokusere på enkle styringsredskaber, der mindsker bureaukrati og giver værdi for institutionerne, fordi de understøtter kerneopgaven og giver mere tid til borgerne.
Initiativer, som skal understøtte en effektiv økonomiadministration i de statslige institutioner ved at opdatere og sikre tidssvarende redskaber, kompetencer og systemer.
Tiltag, som skal sikre gennemsigtige og fleksible processer inden for det personaleadministrative område.
Initiativer, som skal styrke arbejdet med HR-administrationen for medarbejdere i staten ved at udvikle bedste praksis, sikre god systemunderstøttelse og bedre muligheder for kompetenceudvikling af medarbejdere og ledere i staten.
Publikationen ’Enkel administration i staten’ lanceres som en del af regeringens afbureaukratiseringsreform.
Hvis du som journalist gerne vil tale med os, eller hvis du har brug for pressemateriale, skal du henvende dig til:
Presse- og kommunikationsrådgiver Frederik Roed
+45 2016 9055
frroe@modst.dk
Kommunikationsrådgiver Morten Jarlbæk Pedersen
+45 4178 6056
mojap@modst.dk