Rammeaftale vedrørende indkøb af taxikørsel – Kontraktindgåelse på taxiaftalen
06-09-2024
Indkøb
Økonomistyrelsen har den 30. august 2024 underskrevet Rammeaftalen vedrørende indkøb af taxikørsel.
Økonomistyrelsen har den 13. august 2024 tildelt Rammeaftale vedrørende ind-køb af taxikørsel.
Taxiaftalen er opdelt i fem delaftaler efter geografisk område. Delaftale 1-4 tildeles to forskellige leverandører, mens delaftale 5 ikke tildeles grundet manglende tilbud.
Delaftalerne trådte i kraft ved underskrivelse den 30. august 2024 og løber i fire år fra ikrafttrædelse.
Delaftale 1, 2, 3 og 4
Rammeaftalens Delaftale 1 tildeles Taxa 4x35. Delaftale 1 omfatter området Storkøbenhavn.
Rammeaftalens Delaftale 2-4 tildeles Dantaxi 4x48. Delaftale 2-4 omfatter henholdsvis 2) Region Hovedstaden (eksklusiv Storkøbenhavn) og Region Sjælland, 3) Region Midtjylland og Region Syddanmark, og 4) Region Nordjylland.
Bæredygtig transport
Økonomistyrelse får på aftalens 4. år en nulemission på 89% på delaftale 1, 62,50 % på delaftale 2 og 36,25 % på delaftale 3 og 4. Nulemissionskørsel vil reducere luftforurening og CO₂-udledning, fremme bæredygtig transport og bidrage til en grønnere fremtid.
Leveringssikkerhed som højt prioriteret kriterium
Taxa 4x35 vil sikre en høj leveringssikkerhed på 95 %, og Dantaxi 4x48 vil sikre en høj leveringssikkerhed på 90 % på delaftale 2 og 3 og 80 % på delaftale 4, så vores kunder i staten altid kan regne med pålidelige og rettidige taxitjenester.
Fremkørselstid som kvalitetsparameter
Der garanteres en fremkørselstid på maksimalt 12 minutter på delaftale 1, 10 minutter på delaftale 2 og 4 og 15 minutter på delaftale 3, så vi kan tilbyde en effektiv og hurtig service til vores kunder.
Delaftale 5
Der er ikke modtaget tilbud på delaftale 5, som vedrører det geografiske område Bornholm. Der vil derfor ikke være aftaledækning til taxikørsel på Bornholm, men der forventes også et begrænset forbrug af taxikørsel, hvorfor der isoleret set ikke er tale om en udbudspligtig ydelse.
Rabat på delaftale 1 og 4
Økonomistyrelsen har i forhold til delaftale 1 og 4 opnået en rabat i forhold til gældende listepriser, hvilket samlet set vil medføre besparelser for staten. Rabatten afregnes dog først efter endt kørsel, så det er ikke noget, du som bruger af aftalen skal føre kontrol med.
Du kan også læse mere om igangværende og kommende udbud i Statens Indkøb her
Spørgsmål til aftalen kan rettes til Statens Indkøb, e-mail eller telefon 30 55 07 91.