Økonomistyrelsen har videreudviklet lønsedlen, der nu kan give overblik over feriedage, særlige feriedage og omsorgsdage på lønsedlen fra Statens Lønløsning.
Den nye lønseddel er et stort ønske fra brugerne
Efter ønske fra mange brugere har Økonomistyrelsen over det seneste år udviklet et nyt design af lønsedlen, som statslige ansatte og medarbejdere i selveje sektoren modtager via Digital Post. Ferie- og omsorgsregnskabet vises nederst på lønsedlen og giver dermed overblik over saldi for optjente, afholdte, planlagte og resterende ferie- og omsorgsdage.
Den nye lønseddel med forbedret design og layout er blevet vel modtaget og Økonomistyrelsen har efterfølgende udviklet en engelsk version af lønsedlen. Med implementering af ferie- og omsorgsregnskabet afslutter Økonomistyrelsen nu sidste fase af udviklingsarbejdet med lønsedlen.
Sådan bliver ferie- og omsorgsdage vist på lønsedlen
Ferie- og omsorgsdage fremgår ikke automatisk af lønsedlen. For at de bliver vist, skal arbejdsgiveren via Brugerstyring Løn, tilvælge visning af ferie- og omsorgsregnskabet for alle ansatte i institutionen.
Visning af korrekt ferie- og omsorgsregnskab, forudsætter at institutionen anvender fraværsmodulet (FRAV) i Statens Lønsystem og månedligt foretager løbende opdatering af fraværsdata i FRAV.
Læs mere og se vores introduktionsvideo her
Hvordan kan vi gøre det endnu bedre?
Har du forslag til, hvordan vi kan gøre lønsedlen endnu bedre, er du velkommen til at skrive til kbklon@oes.dk