Brugerundersøgelse: Hvordan kan vi gøre det bedre?

27-09-2021
Økonomi Indkøb Digitale løsninger

For tredje år i træk spørger vi omkring 100.000 medarbejdere i staten om, hvordan de oplever fx vores it-systemer, kurser, rådgivning og netværksmøder. Alle svar og input er med til at gøre vores service bedre.

I denne uge lander den nye brugertilfredshedsundersøgelse i mailboksen hos en lang række medarbejdere i staten.

Sidste år svarede næsten 40.000 brugere på spørgeskemaet. Og alle svar og input gør en forskel, siger direktør i Økonomistyrelsen, Maria Schack Vindum:

Hos os er brugerinddragelse og brugervenlighed ikke ’nice to’, men ’need to’. Vi benytter aktivt brugerundersøgelsen til at forbedre vores it-systemer og andre serviceydelser, så vi kan hjælpe brugerne mest muligt i hverdagen. Fx har brugernes input sidste år resulteret i flere single-sign-on-løsninger på vores it-systemer, så brugerne ikke skal logge på flere gange.

Det tager kun omkring fem minutter at besvare brugerundersøgelsen, hvor vi spørger, hvordan du oplever vores it-systemer, rådgivningsfunktioner, kurser, workshops og netværksmøder.

Jeg håber, du vil bruge lidt tid på at svare på brugerundersøgelsen, så du kan hjælpe os til at blive endnu bedre.

Du kan læse mere om vores brugerundersøgelse her