Hent rapport: Brugertilfredshedsundersøgelsen 2020 (pdf)
Økonomistyrelsen, december 2020
Resumé
Økonomistyrelsen gentog i efteråret 2020 den store tværgående brugertilfredshedsundersøgelse, som blev gennemført for første gang i 2019. I 2020 spurgte vi omkring 100.000 brugere. Heraf svarede ca. 40.000 brugere, som har afgivet over 5.000 fritekstkommentarer. Svarene kommer blandt andet fra brugere af ti systemer, 11 netværk og mere end 200 e-læringskurser.
I 2020 lå den gennemsnitlige generelle tilfredshed på 4,0 hvilket svarer til svarkategorien ”tilfreds”. Økonomistyrelsens rådgivningsfunktioner har de mest tilfredse brugere, med en gennemsnitlig generel tilfredshed på 4,2. It-systemerne scorer den laveste generelle tilfredshed på 3,6, hvoraf særligt de nye systemer, der stadig er i gang med at blive implementeret, scorer lavt.
Brugernes tilfredshed med både proces, fx tilfredsheds med brugervenlig og driftsstabilitet i systemerne, og hvorvidt de ville anbefale vores services til kollegaer forbliver uændret fra 2019 med en score på 4,1. Tilfredsheden med det faglige indhold på tværs af systemer og ydelser er gået lidt frem fra 4,0 i 2019 til 4,1 i 2020.
Klik her for at læse nyheden om undersøgelsen for 2020