Rekruttering med Statens eRekruttering

Rekrutteringsprocessen i statslige institutioner understøttes af Statens eRekruttering med et overblik over alle stillinger og ansøgere samlet i én digital løsning.

Statens eRekruttering

De statslige institutioner kan i dag rekruttere personale effektivt og professionelt via Statens eRekruttering. Formålet med Statens eRekruttering er at lette det administrative arbejde og understøtte HR-afdelingen gennem hele rekrutteringsprocessen - fra indrykningen af en stillingsannonce, til den rette person er fundet til jobbet.

Systemet sikrer et overblik over alle stillinger og ansøgere med det formål at understøtte en optimal rekrutteringsproces. Samtidig understøtter systemet overholdelsen af relevante regler for området i henhold til eksempelvis datasikkerhed, forvaltning og ansættelse. Stillingsannoncer oprettet i Statens eRekruttering overføres automatisk til Jobnet.dk. Der gøres opmærksom på, at Job-i-Staten lukkede pr. 1. juli 2019.

Herunder kan du læse mere om, hvordan I som statslig arbejdsplads kan øge tiltrækningen af kvalificeret arbejdskraft, sikre en god onboardingproces samt en optimal anvendelse af Statens eRekruttering:

Rekrutteringsguiden (Medarbejder- og Kompetencestyrelsen)

Målgruppe

Statens eRekruttering kan anvendes af HR-afdelingen på de enkelte arbejdspladser i staten. Selvejende institutioner på det statslige område har også mulighed for at tilslutte sig løsningen, hvilket du kan læse mere om her:

Tilslutning til Statens eRekruttering