Udviklingstiltag og kundeønsker

Vi arbejder løbende på at udvikle Statens Lønløsning. Vores udviklingstiltag er baseret på kundeønsker, lovkrav og digital udvikling. På denne side finder du implementeret funktionalitet og rettelser, samt en oversigt over større ændringer i vores kommende releases. Informationer udgives løbende i Løninformation og releases opdateres under Opdateringer og nyheder

Vi har samlet generelle spørgsmål til Statens Lønløsning i en ofte stillede spørgsmål.

Hvad arbejder vi på?

Pipeline vil give et overblik over planlagt ny funktionalitet og rettelser.

 

  • Single Sign-On løsning

Det har længe været et kundeønske, at kunne logge på Statens Lønløsning via Single Sign-On. Login med denne løsning er enklere og mere sikkert end login med brugernavn og adgangskode. Det vil gælde for HR-Løn, Lønarkiv, BSL og omfatte størstedelen af vores kunder.

Forventes udrullet efter sommerferien 2021. 

Læs mere under: Nemmere adgang til de fællesstatslige it-systemer

 

  • Ny og forbedret lønseddel

Der har længe været et stort kundeønske om en mere tidssvarende lønseddel med flere oplysninger end på den nuværende, hvor nøgleoplysningerne er nemmere at afkode. 

Vi er nu klar til at idriftsætte den nye lønseddel på dansk. Vi sender de første lønsedler med nyt layout ud i juni måned. 

Er du nysgerrig på, hvordan den kommer til at se ud?
Så kig på vores på vores hjemmeside i linket herunder, hvor du kan læse mere om, hvad vi konkret har forbedret. Her finder du også ’Ofte stillede spørgsmål’, der løbende vil blive opdateret.

Beskrivelse af ny Lønseddel

Lønseddel eksempel.pdf

Vi arbejder på en engelsk udgave af lønsedlen. Mere information herom følger.

Ønsker og ændringer vi har efterkommet i forlængelse af brugerundersøgelsen 2019

  • Information og afklaring i forhold til ny ferielov. Vejledning opdateres løbende med nye punkter. Du kan finde vejledninger om den nye ferielov under løninformationer
  • SLS: Oversigt over hvilket miljø der arbejdes i. Fx løntest, produktion eller testmiljø. Læs mere i releasedokumentation(pdf) under punktet "Genvejstast Ctrl + O".
  • Flere nye funktionaliteter i Brugerstyring Løn. Fx vedligeholdelse af 3. parts leverandørs kontaktoplysninger og mulighed for massevedligeholdelse af brugerprofiler på én gang. Læs mere i releasedokumentation(pdf) under punktet "Ny version af Brugerstyring Løn 4.7".

Har du inputs?

Vi vil fortsat gerne have feedback og udviklingsønsker til Statens Lønløsning. Kontakt os på: