Information til it medarbejdere

Statens Lønsystem har ændret IP-adresse og DNS domæne. I den forbindelse har vi opdaget, at mange institutioner har udadgående firewall regler og VPN forbindelser, hvilket giver udfordringer for omlægningen.

SLS-klient og ny ip-adresse d. 24-06-2020

Enkelte kunder har efter installation af den nye sls-klient, oplevet at få fejlkode 1100. Hvilket kan skyldes institutionernes interne firewall regler for udadgående trafik. SLS-klientens bagvedliggende url er skiftet til midlertidig url i forbindelse med den nye version. Den 24. juni kl. 8.00 vil ip-adressen endeligt blive ændret til ip-adressen "45.149.136.1" og bagvedliggende url til "slsklient.sloen.dk".
Økonomistyrelsen har det sidste halve år, testet denne ændring sammen med institutionerne, for at undgå problemer ved skift af ip-adresse. Oplever institutionen problemer kan I skrive til , men start med at kontakte jeres egen it-afdeling.

Test af ny IP-adresse til Statens lønløsning

Den nye IP adresse for SLS er: 45.149.136.1 - sls-service.sloen.dk

  • Kontroller om din institution bruger en VPN forbindelse ind til SLS
    • Den gamle IP for SLS er 147.29.11.10 – dkcscd11.csc.dk
    • Hvis ja, så kontakt der vil kunne hjælpe dig med at komme videre med din VPN forbindelse.
  • Kontroller evt. det nuværende FW setup og tilføj 45.149.136.1 - sls-service.sloen.dk som destination
    • Den gamle IP for SLS var 147.29.11.10 – dkcscd11.csc.dk
  • Benyttes SLS-klienten
    • Åben firewall mod
      • 45.149.136.1 port 970 (SLS Klient produktions port (PJY) )
      • 45.149.136.1 port 972 (SLS Klient produktions Løntest port (PJX))
      • 45.149.136.1 port 971 (SLS Klient til test af webservices port (PJZ))
  • Benyttes webservices
    • Åben firewall mod:
      • 45.149.136.1 port 874 (SLS webservices produktions port)
      • 45.149.136.1 port 872 (SLS webservices test port)