For at understøtte den daglige brug af Statens Lønløsning, er der udarbejdet en række brugervejledninger til SLS og HR-Løn.
Brugervejledningerne er emneopdelt og findes på Statens Administrations hjemmeside.
Gå til Brugervejledninger
Det nye Lønarkiv er nu tilgængeligt. Funktionaliteten bygger på ideer og ønsker fra kunder, og vil gøre det nemmere og hurtigere at fremsøge de oplysninger der er brug for.
Tips og tricks til det nye lønarkiv
Gå til Lønarkiv
Vejledning af mere teknisk rettet karakter i forhold til Statens Lønløsning findes på Økonomistyrelsens hjemmeside.
Gå til Digitale uddata
Gå til Installation og drift
Gå til uddata og udtræk
ØDUP - Aflevering af BATCH inddata (pdf)
Økonomistyrelsen understøtter de statslige institutioner i forbindelse med ressort-/organisationsændringer, se nærmere i nedenstående links:
Ressortændringer i lønsystemet(pdf)
Flytning af lønudgifter ved Ressort(pdf)
Kontoplanændring i lønsystemet(pdf)Ny virksomhed – Model 1 og 2 (pdf)Flytning til eksisterende virksomhed – Model 3 (pdf) Kontoplanændring i eksisterende virksomhed – Model 4 (pdf)
Nedenstående skemaer skal bruges ved de forskellige ændringstyper:
Skema til oprettelse af virksomhed (docx)Læs evt. mere i vedhæftede korte pamflet - Ny kunde i Statens Lønløsning(pdf)
Skema til oprettelse af delregnskab (xls)Skema til flytning – Person (xlsx)Skema til flytning – Kontering (xlsx)
Gå til SLS Gå til HR-løn Gå til BSLGå til LønarkivDriftstatus SupportKurser