Best Practice indkøbsprocesser
Økonomistyrelsen har udarbejdet en best practice med anbefalinger til en effektiv tilrettelæggelse af indkøbs- og fakturaprocessen. IndFak er udviklet til at systemunderstøtte processen fra bestilling til betaling af en vare.
Ved at følge anbefalingerne i Best Practice kan I:
- Få en god organisering og effektive forretningsgange på indkøbsområdet
- Udnytte fordelene ved at anvende elektroniske workflow systemer til understøttelse af indkøbsprocessen
- Understøtte, at institutionernes indkøbspolitikker og andre administrative retningslinjer bliver overholdt
- Reducere den tid, det tager at håndtere indkøbene
- Minimere antallet af involverede personer i processen
- Sikre kvaliteten og de nødvendige opfølgningsrutiner i forhold til regler og procedurer.
Test også, hvor digitale jeres indkøb er. I kan finde de områder, hvor I allerede er i mål eller godt på vej - samt at finde de steder, hvor der fortsat er behov for en ekstra indsats.