Gå-hjem-møder i forbindelse med Statens HR

Vi holder løbende gå hjem-møder med aktuelle emner og nyheder. Du får her mulighed for at dykke ned i
et specifikt emne på kanten af en arbejdsdag og mødes til faglig dialog med interesserede fra andre
styrelser.

Kommende gå hjem-møder

Onsdag den 22. juni kl. 14-15 om fejlhåndteringsmodulet i Statens HR

På mødet vil vi gennemgå udvalgte fejl i modulet. I er velkomne til at melde ind i Serviceportalen hvis I ønsker at specifikke fejl tages op på mødet.

Mødet henvender sig til HR-medarbejdere samt lokaladministratorer.

Mødet er ikke obligatorisk. 

 

Tirsdag den 24. maj kl. 14-15 om diskrepansrapporten i Statens HR

På mødet vil vi gennemgå indholdet i diskrepansrapporten, eksempler på forskelle og hvordan disse kan afhjælpes. 

Mødet henvender sig til HR-medarbejdere samt lokaladministratorer. Mødet er ikke obligatorisk.

 

Hvis du har ønsker til kommende gå-hjem-møder, kan du oprette en sag i Serviceportalen med emnet "ønsker til kommende gå-hjem-møder". 

Hvordan deltager jeg?

Invitationen til gå-hjem-møderne sendes til jeres driftsansvarlig. Gå hjem-møderne afholdes via Skype og er cirka af en times varighed.

Afholdte gå hjem-møder 

Fredag den 11. marts kl. 14-15 - i samarbejde med Statens Administration.    

På mødet blev følgende gennemgået: 

  • Arbejdsgangen fra indsendelse af serviceanmodning til Statens Administration og til serviceanmodningen er løst
  • Processer vedr. ændring af indplacering, forventet slutdato og DocumentRecords/Løngruppeskrift – HR Sag III
  • Automatisering af aconto-proces
  • Afleveringsfrister

Se præsentation fra mødet.

Torsdag den 10. februar 2022 10.00-11.00 - GDPR

På mødet blev de vigtigste områder af GDPR gennemgået, og det blev vist, hvordan du besvarer indsigtanmodninger fra nuværende eller tidligere medarbejdere. 

Se præsentation fra mødet

Tirsdag den 11. januar 2022 14.00-15.00, Onsdag den 19. januar 2022 14.00-15.00 og Tirsdag den 8. februar 2022 13.30-14.00 - HR Sag 

På mødet blev nye opdateringer, som er relevante for SAM kunder, gennemgået. Efter mødet er der foretaget tilføjelse til slide 27, som følge af spørgsmål på mødet vedr. mulighed for udsendelse af breve, der skal sendes med faktura. 

Se præsentation fra møderne den 11. og 19. januar. 

Se præsentation fra mødet den 9. februar.

Onsdag den 10. november og 15. december klokken 14.00-15.00 - diskepansrapporten. 

På mødet blev indholdet i diskrepansrapporten og eksempler på forskelle mellem Statens Lønsystem og Statens HR gennemgået, samt hvordan disse forskelle kan afhjælpes.

Deltagerne havde forinden mulighed for at stille spørgsmål via Serviceportalen, som efterfølgende blev gennemgået på mødet. 

Se præsentation fra mødet. 

Tirsdag den 27. oktober klokken 14.00-15.00 – fejlhåndteringsmodul.

På dette møde blev der besvaret en række spørgsmål angående fejlhåndteringsmodulet og givet eksempler på fejlkoder, som kan være svære at håndtere.

Deltagerne havde forinden mulighed for at stille spørgsmål via Serviceportalen, som efterfølgende blev gennemgået på mødet. 

Se præsentation fra mødet.