Driftsstatus for Statens BI - LDV

Læs om driftshændelser og driftsforstyrrelser, som har indflydelse på adgang og anvendelse af Statens BI - LDV.

Driftsforstyrrelse

Opdateret den 19-09-2022 kl. 7:09

De nye versioner af Wizarden for LDV og datatransporten, kan nu hentes her på hjemmesiden.

15-09-2022 kl. 8:10

Vores pakkefrigivelsesserver har fået opdateret nogle certifikater.

Jeres LDVer er blevet tilpasset, men der kommer en ny version af Wizarden for LDV og datatransporten.

Hvis I har anvendt de gamle wizarder siden i mandags, vil opdateringen af jeres LDV og/eller datatransport fejle.

I bedes venligst restore jeres LDV til før I kørte jeres LDV/Datatransport og vente til på mandag, hvor de nye wizarder bliver lagt op på hjemmesiden på mandag.

Hvis I har akut behov for det inden da, kan I oprette en sag på SAMs serviceportal (TOPdesk) og bede om den nye version wizarderne.

 

 

 

Planlagt systemarbejde i Statens BI - LDV

Ingen planlagte servicevinduer i øjeblikket

Kendte udfordringer og mindre gener

Læs om og find workaround-vejledninger til kendte udfordringer og mindre gener i Statens BI – LDV. Fejlene bliver løbende udbedret.

Opdateret 25-11-2021 10:34 

Rapportserveren er opgraderet på Statens IT

Du kan ikke længere anvende Internet Explorer til at tilgår LDV rapporter, du skal anvende en Edge eller Chrome browser.    

 

Oplever du en fejl, så kontakt supporten via Serviceportalen hos Statens Administration.

Opdateret den 18-02-2022

Vi er opmærksomme på problemet. Det lader til at være et issue med excel, som forhindrer brugere i at gemme arket.
En work-around er at forsøge at gemme filen, med gem-funktionen ( og ikke ved at lukke filen, hvor man så bliver spurgt om at gemme) således, at man får mulighed for at forsøge at gemme filen igen, hvis det første forsøg mislykkes.

Det lykkes som regel at få filen gemt efter 2-3 forsøg.
(Når Excel fejler i gem-funktionen ligger det oprindelige Excel-ark stadig på disken med et temporært navn, á la E45R5.tmp. som kan omdøbes til .*xlsx og åbnes)

Vi er som sagt opmærksomme på problemet, og arbejder på en permanent løsning. Men indtil da, kan ovenstående benyttes som en work-around.

 

Har du stadig problemer med at gemme filen, så kontakt supporten via Serviceportalen hos Statens Administration.