Håndtering af arkivalier
Rigsarkivet skal have besked om, hvordan arkivalier bliver håndteret, når ministerier og styrelser bliver ressortomlagt.
Det er vigtigt at tænke data, dokumenter og papirarkiver med i en ressortomlægning, så vidensgrundlaget flytter med. Håndteringen af arkivalierne skal anmeldes til Rigsarkivet.
Milepæle for arkivalier
Processen og de vigtigste milepæle for håndtering af arkivalierne er bekrevet her:
(Tidsfristen ved hver milepæl er vejledende med forbehold for ferie m.m.)
Dag 0 |
Den kongelige resolution |
Dag 1 |
Aftal hvilket ESDH-system, der skal håndtere administrative sager for de nye institutioner |
Dag 2 |
Nedsæt en tværgående arbejdsgruppe, der kan beslutte, hvordan it-systemerne skal håndteres |
Senest Dag 30 |
Nedsæt en tværgående arbejdsgruppe, der kan beslutte, hvordan papirarkiver skal håndteres |
Senest Dag 60 |
Anmeld ændringerne i data, dokumenter og papirarkiver til Rigsarkivet. |
Skemaer til arkivalier
Her finder du skemaer, hvor du kan anmelde overførsler af arkivalier til Rigsarkivet
Kontaktoplysninger
Her finder du kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål til Rigsarkivet.