Opsæt Statens BI – LDV
Læs nærmere om opsætningen af Statens BI – LDV ved ressortomlægning.
LDV skal afspejle institutionens styringsbehov og indeholder styringsrelevante data fra Økonomistyrelsens fællesadministrative systemer.
Såfremt der sker ændringer i bogføringskredse, løngrupper, dimensioner eller segmenter, skal institutionens LDV tilpasses tilsvarende. Det kan også være, at brugere med adgang til data skal redigeres.
Tilpasningen af LDV sker via et opsætningsskema. Økonomistyrelsens Implementeringsteam gennemgår i samarbejde med institutionen opsætningsarket og står for kontakten med hostingleverandøren.
I en kortere periode efter driftsstart har institutionen direkte adgang til support fra Implementeringsteamet, hvorefter almindelig support træder i kraft via Serviceportalen.
Beskrivelse af mulige scenarier
I forbindelse med opsætning af LDV er der følgende mulige scenarier:
- Oprettelse af nyt LDV (LDV datamart)
- Redigering af eksisterede LDV.
- Tilføjelse/sletning af:
- Bogføringskredse
- Løngrupper
- Rejseregnskaber
- IndFak regnskaber
- Budgetter fra Statens Budgetsystems
- Dimensioner
- Segmenter
- Brugere
Relevante blanketter
- Opsætningsskema inkl. brugere
- Vejledning
Blanketter udleveres af LDV-konsulent.
Kontaktoplysninger
Er der spørgsmål i relation til LDV kan der rette henvendelse til Implementeringsteamet i Økonomistyrelsen på