ØDUP – Økonomistyrelsens integrationsplatform
Økonomistyrelsens ØkonomiDataUdvekslingsPunkt (ØDUP) er et system til kommunikation mellem Økonomistyrelsen og institutioner samt virksomheder.
OBS: Bemærk, at ØDUP er under udfasning, og at du kan finde oplysninger om Økonomistyrelsens Centrale integrationsplatform her.
Integrationsplatform CIP
ØDUP er Økonomistyrelsens økonomidataudvekslingspunkt og knudepunkt for kommunikation mellem Økonomistyrelsens centrale systemer og systemer hos institutioner og samarbejdspartnere.
ØDUP er et postkasse-baseret kommunikations-system (Asynkron løstkoblet datakommunikationssystem), som gør det muligt for kunder at hente data på eget initiativ.
ØDUP kan validere data, der afleveres. Alle data, som Økonomistyrelsens centrale systemer og institutionerne udveksler, vil efterhånden overgå til at køre over ØDUP.
I gang med ØDUP
For at kunne hente og modtage data via ØDUP, skal I som institution have en partneraftale samt en brugerkode.
Ændring af kontaktoplysninger
For at sikre, at vi har de rette kontaktoplysninger i forhold til digitale uddata, skal der gives besked, hvis disse oplysninger ændres.
Vi skal bruge følgende oplysninger:
- Partneraftalenummer (fx PA85858)
- Kontaktmailadresse (fx en fællespostkasse)
- Kontaktpersonens navn og telefonnummer
Filudveksler – Program til at hente uddata og evt. sende data
Økonomistyrelsen leverer et program, der kan hente PDF-filerne fra ØDUP. Programmet kan installeres på en PC eller en server.
Vejledning til filudveksler kan findes i linket nedenfor.
Vejledning Ødup-filhenter (PDF)
For at hente PDF-filer fra Økonomistyrelsens Løn- og Pensionssystem, skal I have installeret programmet CIP-filudveksler.
Download CIP filudveksler via Filkassen hos Statens It